Thursday, February 24, 2011

persoalan yang memerlukan jawapan

assalamualaikum n slamat sejahtra semua..
hmmm.. hari ni sangt memenatkan bagi aku.. sebab ade lab kimia 3 jam.. naseb baek partner lab aku ari ni jd dtg.. sbb dia sibuk bertugas as volunteer tuk masum yg brlangsung kt sini.. so xlah aku terkejar2 nak wat experiment tu sorang2.. bab experimnt ni bkn topik utama kita pada hari ni ye tuan2 dan puan2..

hari ni.. saya cume nak bertanya.. meluahkan pendapat dan menyatakan kemuskilan saya terhadap satu perkara.. satu perkara yang dah lama menjadi persoalan di benak saya.. alkisahnya begini..
*****
****
***
**
*
*
*
*
*
*


ada seorang gadis ini.. aku label dia cik M lah.. senang cite..
ok.. cik M ni  pernah bercinta dengan seorang teruna bernama en. T.. tp mereka telah putus cinta setelah lebih kurang 4 tahun bercinta.. cinta monyet lah katakan.. after clash tu mereka tak berhubung lagi until la 1 tahun stgh lepas tu.. time tu.. cik M study kat matrik while En.T pulak dkt politeknik.. masa hjung semester 1 kat matrik tu lah 1st time mreka contact smle... secara kebetulan..
masa tu agak janggal juga bagi mereka berdua.. yelah kan,, masing2 rasa awkward sebab sebelum ni dyowang pernah bercinta,, then ptus hbungan n cikM ni prnah rasa benci kat en T ni.. tp masa yang berlalu tlah mematangkan fikiran cik M ni.. sampai bila dia nak berdendam n terus membenci en T tu.. dah tak de jodoh.. so sejak hari tu mereka pn trus berhubung cume tak terlalu kerap.. waktu tu en T dah ade makwe baru dah.. cik M ni risau jugak lah,, yela.. berhubung ngn pakwe orang... n orang tu pulak bekas pakwe dia sndiri.. takut timbul syak n fitnah orang laen.. dyorang saling brhubung dlm temph bebrapa bulan,, tp en T ni risau takut cik M still menaruh ahti pada dia lg.. dan aftr beberapa ketika.. dyowang da jarang contact..
cume sesekali je cntct itupn kalau ade masalh..
en T selalunya akan cntct cik M kalau dia ada masalah dgn mkwe dia tu..
n cik M pulak jd pendengar setia merangkap penasihat dan kaunselor tak bertauliah..
setiap kali cik M n en T berhubung.. cik M akan report kt besfren dia.. 1 day besfren cik M ni bg warning kt cik M.. ttg hbgun cik M n en T ni.. besfren cik M tu kata jgn baek sgt dgn en T,,. nanti takut org salah faham..
time tu cik M agk terkilan dan sedih.. yela.. niat cik M just nak berkawan je ngn En T tu,. tp org laen pk sebaliknya pulak..
persoalan kat sini..

SALAH KE BAGI SESEORANG ITU BERKAWAN SEMULA DENGAN BEKAS KEKASIH DIA??


pada pendapat aku la kan.. berdasarkan kisah ni.. aku rasa tak salah kalau mereka nak berkawan semula..
tak kan lah disebabkan kisah lama dyorang still nk berdendam,,
apa salahnya kalau berkawan kalau perkara tu boleh dtgkn kebaikn pada dua2 pihak..



apa-apa pun aku harap maklum balas dan pandangan korang sume readers yg dikasihi..
if u don't mind tlong tgglkan sebarang komen kt cini ye.. ur cooperation sgtlah aku hargai..

till now.. tengs for reading.. ^_^

No comments:

Post a Comment