Saturday, May 28, 2011

kau kawan,kau lah teman.. dunia akhirat

assalamualaikum n salam sejahtera

rasa macam da lama la pulak tak update blog ni.. selalu bukak pun just tengok2 ade orang komen entry or tak, then tutup.. nak kata takde idea nak tulis, ade je idea,, tapi entahla.. macam malas la pulak naik taip panjang2.. hahaha.. tapi hari ni, dalam saat2 genting yang sepatutnya aku study kima boleh pulak tangan ni dok gatal nak menaip entry baru,,.. ekeke..
sebenarnya dah lama aku plan nak buat satu entry, kiranya summarize la peristiwa2 yang pahit, manis, masam, maung yang jadi kat aku sepanjang setahun dok bergelar MAHASISWA FAKULTI PENDIDIKAN UTM. tetapi,,, disebabkan beberapa kekangan yang tidak dapat di elakkan,, makanya tak jadi la aku update entry tu.. biala jadi kenangan dalam memori aku yang tak berapa nak besa size nya ni.. haha..
cuma... ada beberapa perkara yang aku rasa nak kongsi, or more to luahkan actually.. aku rasa perkara ni maybe korang2 sume penah alami maybe once in a lifetime at least.. that thing is " KONFLIK DENGAN KAWAN"..
bila kita da masuk U of kos la kan, macam2 perangai, jenis n background people kita akan jumpa, dan of kos x sume nye berkenan n elok dimata kita.. bila nampak orang perangai pelik2 sikit, mula la ada mulut2 akan bersoses soseh.. aku admit,, pnh la jugak buat mcam tu,, hehe..prempuan kan.. nak buat macam mana.. tp.. betul la orang kata,, kalau nak benci orang tu berpada-pada.. nanti jatuh sayang.. n that's happen to me.. actually not benci la.. cuma kurang berkenan.. n last2 orang yang aku x berkenan pada mulanya tu jd kawan baek aku sekarang.. haha.. tp.. aku tak tau la dia anggap aku ni kawan baek or x.. mybe certain people yang baca blog aku ni akan tau sape that guy.. let it be secret.. for the sake of me, him , others..
before this, we almost spend time together,, kami yang aku maksudkan bukan berDUA sahaja.. tp ade lg 3 org kawan aku yang laen.. kiranya,, kalau pegi mana2.. memang selalu sama2 la.. makan. jalan2.. tgk muvi.. shopping.. sepanjang waktu tu..ade la jugak mulut2 orang yang x suke tgk ktorang ni rapat.. ade yang ckp kitorang ni memilih kawan la,, sbb some of us berada la.. padahal.. bukan sbb kebendaan.. tp kitorang tahan je apa dyorang ckp..
unfortunately, langit tak selalu cerah.. orang kata "sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pulak sesama kawan" .. entah kat mana silapnya.. ktorang dah tak macam dulu.. terjadi salah faham yang buat aku sangat2 terkilan,. sangat2..yang buat aku sampai menitiskan air mta bile teringat kta2 "dia" tu.. mungkin betul..salah kami kt "dia" yang membuatkan "dia" marah.. but.. aku x expect sampai macam tu sekali "dia" boleh hamburkan kata2 marah "dia".. gurauan yang pada mulanya kami anggap biasa,,boleh jadi 1 isu yang besar,,. sampai kami berpecah.. sampai tak bertegur.. ditambah lagi sekarng ni tgh cuti sem.. mmg susa la nk contact.. bukan tak nak contact.. cume tak de kekuatan n keberanian uttuk tegur "dia" kt FB tu.. ntahla,, tak sangka pulak "dia" boleh percaya yang ktorang ni kwan dgn "dia" sbb nak ambil kesempatan dgn kemewahan dia.. siesly,.sikit pn x penah terlintas nk take for granted.. mmg ktorang kawan n mula knl time kt u ni.. tp.. hmmm.. aku harap sgt2 hubungan ktorang akn pulih macam sediakala.. n if it doesn't work.. aku  tak tau nak cakp macam mana dah.. aku dah anggap dia n the rest macam adik bradik.. n aku still ingt lagi ktorang ade deal 1 pkre..yg bila aku fikir balek.. mampu ke perkara tu terlaksana.. sempat ke nak buat benda tu,, hmm..
apa2 pun.. no matter what happen.. aku still anggap "dia" kawan baek aku.. banyak sgt jasa dia pada kami yang laen..dan kalau "dia" baca entry ni.. aku cume nak ckp yang aku mintak maaf sngt on behalf of me n yg laen sbb buat kau rasa macam kau ni hanya dipergunakan.. terima kasih sangat2 sebab dah banyak tlong ktorang.. aku harap kita boleh jadi mcm dulu.. mcm coward kn aku tak ckp sndiri kt kau.. tp.. aku tak tau macam mana nak mulakan,,
sampai sini je kot.. tak mampu dah nak tulis panjang2.. sbb bila diingat balek.. mkin bertambah pedih hati ni..
till then.. salam..

No comments:

Post a Comment